Neil asiaatidest naistel, kes tarbisid keskmiselt 200 mg kofeiini päevas (umbes kaks tassi kohvi), oli östrogeenisisaldus kõrgem kui neil, kes tarbisid kofeiini vähem. Valgetel naistel, kes tarbisid kofeiini 200 mg, oli östrogeenisisaldus aga veidi madalam kui neil, kes tarbisid kofeiini vähem. Negriidsetel naistel, kes tarbisid päevas kofeiini 200 mg ja rohkem, tõusis östrogeenisisaldus statistiliselt väheolulisel määral.
Selle uuringu käigus tarbitav kofeiin pärines erinevatest allikatest: kohvist, mustast ja rohelisest teest, kofeiiniga karastusjookidest. Olenevalt sellest, millist kofeiiniga jooki katsealune tarbis, varieerusid kergelt ka tulemused. 200 mg kohvi tarbimine peegeldas üldiseid uurimistulemusi, kuid üle ühe tassi rohelise tee või karastusjookide tarbimine seostus östrogeenisisalduse tõusuga kõigi kolme grupi naiste seas.
Östrogeen on munasarjade toodetav naissuguhormoon. Muutused östrogeeni hulgas ei mõjutanud uurijate sõnul naiste ovulatsiooni.
Uuringu tulemused aitavad paremini välja selgitada paljude östrogeenisisalduse muutustega seotud haiguste, nagu endometrioosi, osteoporoosi, emaka limaskesta, rinna- ja munasarjavähi põhjuseid.
Allikas: Health 24





















